Reality.sk – pokles návštevnosti stále pokračuje
Portál Reality.sk bol kedysi dlhé roky hlavným realitným portálom, ktorý vynikal nielen množstvom inzerátov a počtom inzerujúcich realitných kancelárií a developerov, ale aj návštevnosťou samotných používateľov.
Tieto časy sa už dávno pominuli a pred pár rokmi získal prvé miesto v návštevnosti realitných portálov web Topreality.sk, ktorý využil niekoľko týždňov trvajúce technické problémy Reality.sk a presadil sa aj vďaka svojej marketingovej snahe získať si všetky realitné kancelárie a zvýšiť podiel inzercie. Niekoľko mesiacov sa ešte zdalo, že bude nasledovať konkurenčný boj dvoch hlavných realitných portálov, neskôr však Reality.sk boli už jasne zosunuté na druhú priečku návštevnosti a záujmu nielen návštevníkov, ale aj samotných inzerentov.
Vyhľadávanie na ostatných veľkých realitných portáloch stúpa, Reality.sk sa naopak postupne „prepracovali“ až na tretiu priečku. Výsledky oficiálneho monitoringu návštevnosti AIMmonitor za mesiac marec 2014 sú nasledovné: Prvé miesto 306 tis. reálnych návštevníkov majú Topreality, druhé 215 tis. návštevníkov Nehnutelnosti.sk, tretie miesto majú Reality.sk s 174 tis. návštevníkmi a hneď za nimi sa nachádzajú Reality.sme.sk s 145 tis. reálnych návštevníkov.
Je teda celkom pravdepodobné, že kedysi slávny portál Reality.sk sa o pár mesiacov stane trhovou štvorkou a postupne sa jeho význam úplne stratí.Ľahko si môžeme všimnúť, že veľké množstvo realitných kancelárií už tento portál nevyužíva vôbec alebo len čiastočne, pretože jedinú vec ktorú si Reality.sk zachovali zo svojej slávnej minulosti je cena inzercie, ktorá v súčasnosti vôbec nezodpovedá jeho trhovému významu. Nemožno sa spoliehať len na zaujímavú internetovú doménu, to samo o sebe nestačí.
Ak bude pokračovať takáto stratégia, možno za pár rokov budú návštevníci tento portál navštevovať len zo zvedavosti a nostalgie.
autor: Alica Bohušová