Levická Dituria otvorí na jeseň
Nákupné centrum Dituria v Leviciach ožije už túto jeseň. Developer, ktorým je spoločnosť Dituria, spustil poslednú fázu stavebných prác. Nový obchodný stánok by tak mal ponúknuť široké portfólio predaja a služieb, ktoré využijú nielen samotní obyvatelia Levíc, ale aj ľudia zo širokého okolia.
V bývalom Priori
Nákupné centrum Dituria v súčasnosti vzniká celkovou rekonštrukciou a rozšírením budovy bývalého obchodného domu Prior na pešej zóne v Leviciach. Na troch podlažiach sa bude nachádzať nákupná galéria vrátane gastronomických prevádzok. V podzemnom podlaží, bude z pôvodnej nákupnej zóny vytvorená garáž s dvesto parkovacími miestami. Predpokladaný termín otvorenia je október 2014.
Centrum ponúkne v Leviciach na ploche 11 tisíc metrov štvorcových široké portfólio maloobchodných prevádzok. Spoločnosť Colliers International, ktorá bola poverená zabezpečením prenájmu maloobchodných priestorov, už potvrdila príchod významného svetového hráča – módnej značky H&M. „Opäť sa ukázalo, že spojenie lokálneho developera a konzultanta s medzinárodnými skúsenosťami môže priniesť projektu pridanú hodnotu. Podarilo sa nám zabezpečiť medzinárodný štandard nákupného centra. Vďaka tomu sa významne zvýšil záujem o toto centrum aj u medzinárodných hráčov, akým je napríklad spoločnosť H&M,“ hovorí Andrej Mardiak, konzultant spoločnosti Colliers International pre prenájom maloobchodných priestorov.
Medzi zazmluvnenými nájomcami sú aj ďalšie renomované značky: Sportisimo, Billa, CCC, Orange, Panta Rhei, 101 drogerie, Sona Obuv, Delikateso, Tescoma, All toys a podobne. „Mix nájomcov je nastavený tak, aby pokryli potreby nielen obyvateľov mesta Levice, ale aj širšej spádovej oblasti, do ktorej patria Zlaté Moravce, Nové Zámky, Vráble, Šahy, Nová Baňa a ďalšie mestá v okolí do 60 kilometrov,“ dodáva Mardiak.
Potvrdenie trendov
Obsadenosť nákupného centra Dituria v Leviciach obľúbenými značkami potvrdzuje trend, ktorý je v súčasnej dobe na vzostupe. Ide o presun záujmu väčších nájomcov aj do menších miest s približne 30 tisíc obyvateľmi. Podľa Colliers International je to dôkaz, že na slovenskom trhu je potenciál na efektívne využitie spojenectiev miestnych developerov a nadnárodných konzultantských spoločností. Lokálni developeri dôverne poznajú región, v ktorom pôsobia. Konzultantská spoločnosť zas dodá medzinárodné know how a pomôže projekt nastaviť tak, aby zaujal aj veľkých medzinárodných hráčov.
V neposlednom rade z tohto trendu môžu profitovať aj mestá. Tie čelia „vymieraniu života“ v centrách miest, pričom sa musia vysporiadať s dedičstvom v podobe chátrajúcich obchodných domov. „Spolu s rekonštrukciou obchodných domov na strategických miestach dochádza aj k revitalizácii okolia. Kvalitne obsadené obchodné domy, s dostatočnými parkovacími kapacitami a možnosťami pre voľnočasové aktivity, majú potenciál pritiahnuť život späť z periférie do centra mesta,“ uzatvára Mardiak.
autor: Andrea Kolesárová