Hypermarket vyrastie v Považskej Bystrici
Niežeby v Považskej Bystrici absentovali obchody alebo supermarkety, určite sa však na jej území nájde miesto aj pre ďalší hypermarket. Ten by tu mal totiž vyrásť a podľa investičného plánu to nebude ani tak dlho trvať.
Účelom projektu je vybudovanie hypermarketu na Lánskej ulici v Považskej Bystrici. Hypermarket bude slúžiť na uspokojenie potrieb obyvateľstva pri nákupe širokého sortimentu potravín, drogérie a doplnkového priemyselného tovaru pre domácnosť a to predovšetkým predovšetkým nakupujúcim mesta Považská Bystrica, ale aj obyvateľom z okolitých obcí a turistom. Stavba má podľa investora zabezpečiť pre túto lokalitu skvalitnenie a rozšírenie ponuky v oblasti obchodu a služieb. Predpokladom dobrej návštevnosti je podľa jeho vyjadrenia jeho priaznivá poloha.
Ide vlastne o jednopodlažnú veľkokapacitnú široko sortimentnú predajňa potravín, drogérie a doplnkového priemyselného tovaru pre domácnosť. Okrem hlavnej predajnej plochy bude predaj a služby zabezpečený aj formou koncesionárov. Pokiaľ ide o parkovacie plochy, miest tu bude celkovo 290, z toho 10 parkovacích stojísk je vyčlenených pre zamestnancov, 12 je vyčlenených pre imobilných a 9 je vyčlenených pre rodiny s deťmi. Celkové náklady stavby predstavujú približne 4,3 miliónov Eur.
Obchody tu sú
Považská Bystrica má však toho svojím obyvateľom dosť ponúknuť, aspoň pokiaľ ide o nakupovanie. Okrem avizovaného obchodného centra sa tu v súčasnej dobe nachádza Obchodný dom Prior, hypermarkety Tesco či Hypernova, z obchodov s elektronikou spomeňme napríklad Nay Elektrodom. Nie to však tak dávno, čo svoje brány obyvateľom mesta otvorilo nové obchodné centrum OC Maním, ktoré sa nachádza pri Tescu. V Považskej Bystrici funguje od mája tohto roku. Pridalo sa tak už k existujúcemu M Park-u, ktorý po dlhšej rekonštrukcii otvorili v októbri roku 2014. Obe obchodné centrá svojou veľkosťou nemôžu konkurovať centrám napríklad v hlavnom meste, v Považskej Bystrici s približne 40 tisíc obyvateľmi by však nejaké obrie nákupné centrum ani nemalo zmysel. Developeri sa totiž s veľkými stavbami obracajú najmä k Bratislave, prípadne ku Košiciam. Regionálne mestské centrá totiž nemajú potrebný potenciál na výstavbu väčších komerčných projektov.
Zlepší zamestnanosť
Dôležitým faktom však pri výstavbe nového obchodného centra je, že do mesta by malo priniesť nové pracovné príležitosti. V považskobystrickom okrese totiž momentálne vládne miera nezamestnanosti na úrovni okolo sedem percent, čo síce nie je najhorší údaj a to najmä v porovnaní s obdobím pred niekoľkými rokmi, no v každom prípade aj tieto čísla je potrebné neustále zlepšovať. Preto by nové obchodné centrum mohlo byť pre mesto a jeho obyvateľov prínosom aj v tomto zmysle.
autor: Andrea Kolesárová