Čo sa chystá na Škultétyho ulici v Bratislave?
Už dlhší čas sme sa na stránkach nášho magazínu neboli pozrieť na to, čo je nové v rámci výstavby rezidenčných projektov v našom hlavnom meste. Preto to hneď teraz napravíme a pozývame vás na prehliadku nového obytného súboru, ktorý by mal o niekoľko rokov vyrásť v bratislavskom Novom Meste.
Škultétyho a Kominárska
Tieto dve ulice, ktoré sa nachádzajú v mestskej časti Nové Mesto, hrajú v pripravovanom projekte bratislavskej spoločnosti Bavint s.r.o. hlavnú úlohu. Medzi nimi sa má totiž zrealizovať obytný súbor, ktorý by do hlavného mesta mal priniesť množstvo nových bytov. Celkovo by sa tu od roku 2014 do roku 2019 malo postaviť desať objektov. Deväť z nich bude mať funkciu bytových domov a ten desiaty bude novým obyvateľom slúžiť ako parkovací dom. Podľa predbežného vyčíslenia by v rámci tohto projektu chcel investor a zároveň aj užívateľ obytného súboru preinvestovať sumu 25 miliónov eur.
Dve zóny a park
Ako uvádza investor v zámere vypracovanom na vyhodnotenie vplyvov na životné prostredie, urbanistický plán je rozdelený na dve zóny. „Prvá zóna pozostávajúca z objektu parkovacieho domu je orientovaná do Račianskej ulice, druhá zóna s objektmi bytových domov zaberá centrálnu polohu pozemku. Tieto dve zóny oddeľuje park, ktorý je situovaný paralelne s Račianskou ulicou. Umiestnenie parku a jeho orientácia zodpovedajú zelenej osi, ktorá je zapracovaná v návrhu úprav severnej časti Škultétyho ulice,“ vysvetľuje sa v zámere.
Bytové domy sú umiestnené šachovnicovo v centrálnej časti pozemku a to preto, aby bola dosiahnutá optimálna vzdialenosť medzi objektmi. Podľa investora geometria budov vytvára podmienky na správne preslnenie a presvetlenie bytov. Zaujímavé je, že bytové domy sú umiestnené nad úroveň ulice a umiestnené na pódiách, ktoré prekrývajú dve podlažia podzemných parkovísk. Strechy pódií sú navrhované ako zelené strechy a sú využívané ako poloverejné priestory pre obyvateľov navrhovanej zástavby. Ich bezbariérový prístup, funkčné a optické prepojenie je zabezpečené prostredníctvom svahovania a širokých terénnych rámp, ktoré prekonávajú výškový rozdiel medzi úrovňou rastlého terénu a úrovňou pódia. Výškový rozdiel je tu približne 1,8 metra. „Parkové úpravy zelených striech pódia sú založené na kombinácií chodníkov, zelene, detských ihrísk, lavičiek a voľných priestorov, ktoré prinášajú do územia možnosť kvalitného strávenia voľného času,“ pokračuje zámer.
Maximálne štrnásť podlaží
Parkovací dom bude pozostávať zo šiestich nadzemných podlaží, parteru s občianskou vybavenosťou a piatimi podlažiami parkovísk. Bytové domy sa okrem jedného budú vyznačovať počtom podlaží päť až sedem. Jedinou výnimkou je bytový dom, ktorý bude mať buď jedenásť alebo štrnásť podlaží a to vzhľadom na konečnú realizáciu alternatívy A alebo B. Dve alternatívy má aj počet parkovacích miest v spomínanom parkovacom dome: podľa tej prvej by šlo o 738 a podľa druhej o 767.
autor: Andrea Kolesárová