24.11.2024

Nové obchodné centrá pribúdajú

Bratislava 14. apríla (TASR) – Na Slovensku pribudne ešte v tomto roku 54.000 štvorcových metrov (m2) nových obchodných plôch v nákupných centrách. Informovala o tom poradenská spoločnosť v oblasti realít Cushman & Wakefield.

“Najviac očakávaným projektom bude otvorenie Centrálu s 35.000 m2 obchodných plôch a jeho vplyv na ostatné bratislavské obchodné centrá,” uviedol František Paračka z maloobchodného tímu spoločnosti.

Okrem projektu Centrál na Trnavskom mýte v Bratislave sa na Slovensku chystá otvorenie aj ďalších nákupných centier. Vo Zvolene bude uvedená do prevádzky 1. fáza v projekte Europa, ktorý na trh prinesie 10.000 m2 novej plochy. Otvorenie nových priestorov v rámci 2. fázy obchodného centra Madaras v Spišskej Novej Vsi zvýši ponuku o 4000 m2 a 4. fáza bratislavského Avionu o 5000 m2.

“Zatiaľ čo niektoré mestá na Slovensku sú saturované obchodnými centrami, v nasledujúcich rokoch by mohli pribudnúť obchodné centrá v mestách ako Poprad, Prešov, Trnava, Levice, Banská Bystrica a Košice, ktoré ešte stále majú potenciál absorbovať nové nákupné plochy,” konštatoval Paračka.

Na Slovensku pripadá v priemere na 1000 obyvateľov stále menej modernej obchodnej plochy, než je priemer Európskej únie (EÚ). Kým v rámci EÚ pripadá na 1000 ľudí zhruba 250 m2, v SR je to okolo 200 m2. Je to však o niečo viac než hovoria štatistiky Cushman & Wakefield o Českej republike či Maďarsku.

“V Českej republike je na tento rok naplánované dokončenie viac ako 100.000 m2 nových plôch. Vyše polovica z nich sa nachádza v čerstvo otvorenom Fóre Nová Karolina v Ostrave,” uviedol Rostislav Veselý z maloobchodného tímu Cushman & Wakefield. Podľa neho budú v budúcich rokoch pribúdať v Česku nové centrá iba zriedka. Reálne je, že sa otvoria jedno až dve za rok v závislosti od úspešnosti ich predprenájmu. Úspešné regionálne centrá sa však budú naďalej rozširovať.

Napíšte komentár

Musíte byť prihlásený aby ste mohli napísať komentár.