Bratislavský Pharos sa zmenil. Trochu
Bratislavský projekt Retail Park Pharos Bratislava sa zmenil. A hoci nejde o nejakú výraznú zmenu, predsa len bude zaujímavé, keď sa na ňu na stránkach nášho realitného magazínu pozrieme trochu bližšie.
Parkovacie miesta aj úžitková plocha
Projekt, ktorý vyrastá medzi diaľnicou D1 a súčasnými objektmi Letiska M.R. Štefánika. Od najbližšej obytnej zóny v mestskej časti Ružinov je vzdialený približne päťsto metrov. Zmena sa týka dvoch sektorov – sektoru G a sektoru F. Prvý menovaný sektor sa mal nachádzať v juhovýchodnej časti retailového parku, pričom sa mal skladať z ôsmych samostatných obchodných prevádzok. Sektor F mal pozostávať z troch objektov a dvanástich obchodných prevádzok. Celkovo teda šlo o štyri jednopodlažné objekty vytvárajúce monoblok v tvare písmena L. Celková podlahová plocha obchodných priestorov mala byť 13,5 tisíc metrov štvorcových a okrem toho sa tu malo vybudovať 480 parkovacích miest. Zmena prebehne najmä v zmysle zníženia podlahovej plochy na 10,61 tisíc metrov štvorcových a tiež počtu parkovacích miest na 347. Okrem toho pôvodne jednopodlažný objekt dostane až štyri podlažia, z čoho tri budú nadzemné a jedno podzemné.
Z ruky do ruky
Tento projekt mala pred časom „na svedomí“ developerská skupina Development 4 s.r.o. z Bratislavy, ktorá bola v tomto prípade investorom. Projekt však v samotných začiatkoch rozbehla iná developerská skupina a to Hrivis Group, keď ho v roku 2008 prezentovala v intenciách miliardovej investície, myslené samozrejme v starých korunách. Dnes za projektom stojí spoločnosť LFS s.r.o.
Rozkladať by sa mal celkove na ploche, ktorá by svojou výmerou mala prekračovať päťdesiat hektárov. Na nej sa budú nachádzať nielen obchodné priestory, ale aj administratívne či logistické. Podľa medializovaných správ by sa tu mohlo nájsť miesto aj pre hotel. „Pharos je o rovnováhe, a preto nemenej dôležitou stránkou projektu sú nákupné centrá, kaviarne či reštaurácie. Otvorené verejné plochy a živé pasáže ponúkajú návštevníkom možnosť aktívne relaxovať a vychutnať si voľný čas spolu s rodinou, či priateľmi,“ uvádza sa na stránke developera.
Pharos Park je bezpochyby významný developerský počin a takto ho chápe aj samotný investor. Ten ho na svojej internetovej stránke prezentoval ako vstupnú bránu do Bratislavy, ba nebojí sa ho dokonca pripodobniť k jednému zo siedmych divov sveta, slávnemu Farskému majáku v meste Alexandria, od čoho pochádza aj samotný názov komplexu.
autor: Andrea Kolesárová