Trnavská City Aréna medzi top štadiónmi sveta za rok 2015
Skutočne nie je príliš častým javom, aby sa nejaký slovenský architektonický, developerský alebo stavebný počin dostal do svetových médií a pokiaľ ide navyše ešte aj o pozitívny kontext, je to o to vzácnejšie. Jeden takýto projekt by sme však u nás našli. Reč je o trnavskom futbalovom štadióne Antona Malatinského, ktorý prednedávnom prešiel rozsiahlou rekonštrukciou. A ako sa zdá, stálo to za to.
Medzi svetovou elitou
Trnavský futbal patrí od nepamäti medzi elitu slovenskú a ešte predtým aj medzi elitu československú. V tejto súvislosti je len veľmi dobre, že s týmto faktom korešponduje aj ich domovský futbalový stánok, ktorý bol po masívnej rekonštrukcii otvorený ešte len v druhej polovici minulého roka. A o tom, že išlo o naozaj vydarenú rekonštrukciu, svedčí fakt, že dve prestížne internetové stránky Stadiony.net a StadiumDB.com ho zaradili do hlasovania v celosvetovej súťaži Stadium of the Year, čiže po slovensky Štadión roka.
Ide o jedinú súťaž tohto druhu na svete. Nominovaných bolo celkovo 22 štadiónov, okrem toho trnavského napríklad športové stánky v Turecku, Spojených štátoch amerických, Mexiku, Čile, Kongu, Nemecku, Číne, Saudskej Arábií, Japonsku či Francúzsku. Do hlasovania sa okrem verejnosti zapojí aj odborná porota, ktorá je tvorená z profesionálnych architektov a štadióny bude posudzovať nezávisle od verejného hlasovania a na základe prísnych architektonických kritérií. Treba však čestne povedať, že trnavský štadión má v súťaži poriadnu konkurenciu, nakoľko stavebné investície na postavenie mnohých ďalších športových stánkov boli niekoľkonásobne vyššie. Zodpovedá tomu aj skutočne zaujímavá a supermoderná architektúra. Napokon, presvedčiť sa o tom môžete sami.
Šport spojený s nákupmi
V trnavskej City Aréne však ani zďaleka nejde len o futbal. Objekt je totiž prepojený s nákupnou galériou, čím vznikol na slovenské pomery skutočne zaujímavý a atraktívny architektonicko-športovo-obchodno-developerský počin. Okrem samotného športového stánku, ktorý spĺňa prísne európske normy UEFA, tu totiž návštevníci centra nájdu obchodnú galériu so 120-mi obchodnými prevádzkami, multikino, hotel, stravovacie zariadenie, kaviarne, administratívne priestory a podzemné parkovisko s tisíc miestami.
Developerom je v tomto prípade spoločnosť City-Arena a.s., ktorá zrealizovala práve obchodnú galériu. Stojí za ňou developerská skupina Euro Max Slovakia, ktorá je na Slovensku známa najmä výstavbou zábavno-obchodných centier pod značkou Max, ktoré sa nachádzajú v ôsmich slovenských mestách: Trenčíne, Nitre, Poprade, Dunajskej Strede, Skalici, Žiline, Prešove a takisto v Trnave. Ide teda o skúseného developera a treba povedať, že tomu zodpovedá aj nový a treba povedať, že aj úspešný projekt trnavskej futbalovo-obchodnej arény.
autor: Andrej Jurica