Kvalita biznis centier rastie
Bratislava 6. júna (TASR) – Realitný trh s biznis komoditami sa na Slovensku mení k lepšiemu a nároky na vyššie štandardy rastú. Úlohou developérov je, aby moderné bizniscentrá uspokojovali zvyšujúce sa nároky zo strany klientov. Uviedol pre TASR Ivan Rolný z ITB Development.
Príkladom nových trendov a top štandardu je komplex Wallenrod, ktorého výstavba sa začala v júli 2011 a budova na Mickiewiczovej ulici v Bratislave bude do užívania odovzdaná v decembri tohto roka. Na siedmich poschodiach komplexu je zákazníkom formou kúpy k dispozícii 12 kancelárskych priestorov od 150 do 250 štvorcových metrov. Výnimočnosťou komplexu je symbióza ekologických kancelárií riešených na mieru klienta v dostupnej lokalite s množstvom doplnkových služieb. Na prízemí budovy je situovaný obchodný priestor.
Realitný trh sa priebežne mení, čo platí aj v prípade biznis komodít. “Je vždy potrebné predvídať trendy a reflektovať potreby zákazníkov tak, ako je aj v prípade Wallenrodu. Na Slovensko sme priniesli architektonický unikát a dopyt zákazníkov po vlastných priestoroch sme v prípade Wallenrodu premietli do ich priameho predaja,” vysvetľuje Ivan Rolný. Podľa neho na začiatku je dôležité presne špecifikovať cieľovú skupinu a prispôsobiť jej prioritu kritérií.
Všeobecne uznávaným profilovým klientom spred pár rokov boli korporácie s 1000 a viac m2 prenajatej plochy. Podstatnú časť zákazníkov však v súčasnosti predstavujú menšie firmy. Podľa ateliéru Architekti Šebo Lichý požiadavky a preferencie sú veľmi pestré a pre developéra či architekta je nevyhnutnosťou byť v tomto smere flexibilným. V poslednom čase možno zaregistrovať aj istý ústup od populárnych “open space” (otvorené priestory) riešení. Je cítiť snahu po zdravom pracovnom prostredí. Dôležitá je aj miera súkromia pre firmu – potrebou vlastnej kuchynky i samostatných hygienických priestorov.